آشنایی با انواع سنگ تراورتن

آشنایی با انواع سنگ تراورتن در ساختمان سازی

شناخت سنگ تراورتن

سنگ تراورتن به عنوان یکی از جذاب ترین سنگ های آهکی در نظر گرفته می شود که در اطراف بخش های مربوط به ذخایر چشمه های معدنی نیز شکل می گیرد. این سنگ دارای بافت فیبری و مرمر مانند است و رنگ های بسیار جذابی دارد. به طور کلی تراورتن بیشترین کاربرد را در معماری کشور ایتالیا داشته است، با این وجود کشورهای دیگر نیز از این نوع سنگ استفاده می کنند. در این مقاله نیز ما قصد داریم انواع سنگ تراورتن و کاربرد هریک در ساختمان سازی را بررسی کنیم و جزییاتشان را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید.

بررسی کاربردها و مزایای تراورتن

کاربرد سنگ تراورتن در ساختمان

سنگ تراورتن کاربرد ها و مزایای بسیار زیادی را به خودش اختصاص می دهد که در این خصوص می توانیم بگوییم که از تراورتن در کف و دیوارهای داخلی مثل پاسیو و مسیرهای باغی می توانیم استفاده کنیم.از کاشی تراورتن در حمام و سنگ روی اوپن و یا برای دیوار پشت اجاق گاز و همچنین سینک استفاده می شود.

مزایای استفاده از سنگ تراورتن در ساختمان

  • این سنگ بسیار سبک و منحصر به فرد است و دوام بسیار بالایی را به خودش اختصاص می دهد.
  • تراورتن متراکم است و منافذ بسیار کمی دارد، مقیاس پذیری به همراه رنگ ثابت را نیز می توانیم برای آن در نظر بگیریم.
  • سنگ تراورتن با محیط زیست می تواند سازگاری داشته باشد.
  • این سنگ قابلیت تعمیر آسانی دارد و تطبیق پذیری بسیار بالایی را نیز به خودش اختصاص می دهد.
  • استفاده از سنگ تراورتن می تواند به عنوان یک گزینه بسیار خوب و مقرون و به صرفه ازنظر اقتصادی یاد شود و شما نیز باید به این امر توجه داشته باشید.

بررسی انواع سنگ تراورتن و کاربرد آنها

سنگ تراورتن هم مانند سنگ مرمریت کاربردهای زیادی در ساختمان سازی دارد،از همین رو این سنگ از طرح و مدل های مختلف تولید می شوند که هر نوع سنگ تراورتن هم معمولا برای کاربرد خاصی، استفاده می شوند.در زیر به چند نوع از آن اشاره می کنیم:

1-بررسی سنگ تراورتن  طرق

اولین مورد تراورتن طرق است که به عنوان یکی از پرکاربردترین سنگ ها برای نمای ساختمان کاربرد دارد. طیف رنگی که می توانیم برای این سنگ در نظر بگیریم به صورت کرم و شکلاتی است. در دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان ها و همچنین سنگ فرش محیط و البته محوطه می توانیم از این نوع استفاده کنیم.

2-بررسی سنگ تراورتن مراغه نقره ای

مورد بعدی سنگ مراغه نقره ای است که آهک بسیار زیادی در بافت خودش دارد و به همین دلیل انعطاف پذیری و شکل پذیری بسیار بالایی را به خودش اختصاص می دهد. در نما و دیوارهای داخلی ساختمان می توانیم از این نوع تراورتن استفاده کنیم.

3-بررسی سنگ تراورتن تنه درخت

مورد بعدی تنه درخت است که به صورت تراورتن گردویی است و شباهت بسیار زیادی با رنگ پوست گردو دارد. از این سنگ می توانیم در بخش های داخلی و بیرونی و کف ساختمان ها بهره مند شویم.

4-بررسی سنگ حاجی آباد ابرو بادی

مورد بعدی سنگ حاجی آباد ابر و بادی است که رنگ کرم به همراه لکه های سفید نا منظم دارد. در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی این سنگ مقاومت بسیار بالایی را از خودش نشان می دهد. از کاربرد های آن می توانیم به بخش های داخلی و خارجی ساختمان، روسازی پارکینگ و محوطه سازی و همچنین در بخش های تزیینی از آن استفاده کنیم.

5-بررسی سنگ تراورتن حاجی آباد روشن

مورد بعدی حاجی آباد روشن است که به عنوان یکی از بهترین سنگ های نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ این سنگ در طول زمان به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد. در نمای داخلی و خارجی ساختمان و بخش های مربوط به نمای کلاسیک و مدرن و حاشیه و پله و بخش های تزیینی می توانیم از این نوع سنگ بهره مند شویم.

6-بررسی سنگ تراورتن آتشکوه

آتشکوه مورد بعدی در این زمینه است که زمینه سفید و کرم روشن را به خودش اختصاص می دهد. این سنگ جز با کیفیت ترین سنگ های تراورتن است که در نمای اصلی و خارجی ساختمان های کلاسیک و البته مدرن و در بخش های دیواری و نمای داخلی و محوطه سازی و تزئینی می توانیم از این نوع سنگ استفاده کنیم.

7-بررسی سنگ تراورتن کاشان

سنگ تراورتن کاشان نیز دارای رنگ قهوه ای شکلاتی است و در بخش های نمای اصلی و خارجی ساختمان های کلاسیک و مدرن، نمای داخلی و همچنین روسازی پارکینگ و محوطه سازی و ساخت برخی آثار سنگی می توانیم از آن استفاده کنیم.

8-بررسی سنگ تراورتن دره بخاری

دره بخاری روشن نوع دیگری از تراورتن است که در نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

9-بررسی سنگ تراورتن خرمایی تکاب

تراورتن خرمایی تکاب نیز جز سنگ های منحصر به فرد است و زمینه قهوه ای به همراه رگه های سفید را دارا است. همچنین این نوع سنگ در بخش های نمای داخلی و دیوارهای داخلی و بخش های محوطه سازی و تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد.

10-بررسی تراورتن دره بخاری موج پیچ

سنگ تراورتن دره بخاری موج پیچ یکی دیگر از انواع تراورتن است که در نمای داخلی و خارجی ساختمان های مسکونی،تجاری و اداری و محوطه سازی وتزیینی مورد استفاده قرار می گیرد.

11-بررسی تراورتن دره بخاری چرمی

دره بخاری چرمی یکی دیگر از انواع سنگ های تراورتن است این سنگ کیفیت بالایی دارد و دارای زمینه سفید و کرم است. در بخش های مربوط به نما و دیوارهای داخلی ساختمان های لاکچری، پله ها، کف پارکینگ و لابی ها می توانیم از این نوع سنگ استفاده کنیم.

12-بررسی سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد نیز یکی دیگر از انواع تراورتن است که دارای رنگ روشن و مقاومت بسیار بالا نیز می باشد. از کاربرد های این سنگ می توانیم به استفاده از آنها در نمای بیرونی ساختمان های مسکونی و اداری، پایه پایینی دیوارهای مربوط به راهروها و پله ها، عایق کاری و پوشش ستون های اصلی و فرعی ساختمان های بزرگ و بخش کف ساختمان های اداری و مسکونی اشاره کنیم.

13-بررسی سنگ تراورتن خلخال

سنگ تراورتن خلخال نیز جز انواع دیگر سنگ تراورتن است که دارای رنگ کرم شکلاتی است. این سنگ در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

نتیجه گیری
در این مقاله ما انواع سنگ تراورتن و کاربرد هریک در ساختمان سازی را بررسی کردیم و جزییات مربوط به آنها را نیز مورد بررسی قرار داریم. با توجه به جزییات گفته شده در این مقاله، تراورتن انواع مختلفی دارد که شامل عباس آباد و خلخال و دره بخاری چرمی و بسیاری دیگر است که در بخش های مختلف ساختمان سازی می توانیم از هر کدام که مناسب بخش سازه مورد نظر است استفاده کنیم.

آشنایی با انواع معادن سنگ ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن

بستن
منو
دسته بندی محصولات